-->

2013. február 27., szerda

Egy ujabb het


Eltelt egy ujabb het, en pedig epp egy repulon ulok, kozeledek Dublinoz. De ne haladjunk ennyire gyorsan, inkabb irok egy kicsit a multhetrol.

A munka egy fokkal izgalmasabb lett, bar meg mindig nem kezdtem el teljesen az igazi munkat. Par napig adatokat elemeztem, es utana pedig a meglevo rendszert tanulmanyoztam, illetve javitottam a hibakat benne.

Fura kettosseg van bennem a rendszerukkel kapcsolatban, es ugyan azt irtam, hogy nem fogok szakmai dolgokrol irni, de neha vannak olyan gondolataim, amit megosztanek ezzel kapcsolatban is, ugyhogy most kivetelt teszek. Konkretumok nelkul persze.

Szoval talan ugy tudnam leirni a legjobban, hogy ugy veszem eszre, hogy a tesztrendszeruket nem tesztelok, hanem programozok irtak. Ez egyreszt elony, mert nagyon szepen osszerakott, es viszonylag konnyen ertheto kodrol van szo, azt is mondanam ra, hogy szep. Ennek ellenere viszont olyan gyerekbetegsegei vannak, amiket szerintem karrierje elejen megtanul egy tesztelessel foglalkozo szakember.

Peldaul olyan teszteket irtak, amik egymasra epulnek. Az egyik teszt letrehoz egy objektumot, amit a kovetkezo teszt megprobal megkeresni, az azutani pedig letorolni. Ennek kovetkezteben a teszteket megfelelo sorrendben kell lefuttatni ahhoz, hogy megfeleloen mukodjenek. Ami egesz addig jo, amig mukodnek, de ha pl az egyik utolso teszt hibas, akkor siman elofordulhat, hogy nem lehet csak ugy siman lefuttatni ujra, hanem az osszes elofeltetelet is hasznalni kell, ami nem feltetlenul egyertelmu, ha nem en irtam oket, es nem tudom melyikek azok.

Ugyhogy igazabol a szep kodot elrontjak az ilyen gyerekbetegsegek, es rengeteg idot elvisz, hogy ezekkel kuzdjek. Most az a feladatom, hogy rendberakjam ezeket a mar meglevo dolgokat, de ha ezzel vegzek, es vegre szabad kezet kapok, elso dolgom lesz ujrairni az egeszet. :)

Szoval a munka izgalmasabb, azon kivul pedig a napjaim azzal teltek, hogy hazamentem, foztem, ettem, es atbeszeltuk Csigaval az esteket.

Sikerult beszelne a fonokkel arrol is, hogy nekem 17:45 kornyeken elmegy a buszom, ami utan 18:30kor megy a kovetkezo, vagyis ha nem erem el azt, akkor eleg sokat kell varnom, ugyhogy megbeszeltuk, hogy amikor nincs surgos munka, akkor elszaladok rogton a munkaido vegen, hogy elerjem.

G.-t se sokat lattam. Mult het csutortokon elment, es csak hetfon jott vissza. Jo igy fizetni csak egy szobaert. :)

Kozben megerkezett a repulo, es eltelt par nap is. Most mar szerda van, es most jut egy kis ido ujra foglalkozni a bloggal. Szerencsere gyorsan telnek a napok, a munka erdekes, egyedul a delutanok unalmasak kicsit. Es most, hogy vegigertem a Fringe-en, kell keresni valami uj sorozatot is. :)

Megkaptam a levelet a banktol is, megnyilt a szamlam, sikerult leadnom az adatokat a ceghez is, es elvileg mar az elso fizum is megjott. Tok jo ez a rendszer, hogy 27-eig fizetnek, igazabol nem is ertem otthon miert kellett 10-15eig varni neha. Egyebkent a multkori bejegyzes ota rajottem, hogy azert kertek uj igazolast a cegemtol a banknal, mert nem tudtam igazolni a lakhelyemet. Ugye a lakas nem az en nevemen van, a szamlak nem az en nevemre jonnek, ezert kellett olyan igazolas a munkahelytol, hogy meg nem tudom igazolni a lakhelyemet.

A berletet is megkaptam marciusra. Jo, mert a berletet van lehetoseg ugy venni a cegen keresztul, hogy az arat a brutto fizubol vonjak le, es igy emiatt jobban jarok, igazabol nem kell adot fizetnem az utan, amit a berletre koltok. Es mivel a legmagasabb adosavban vagyok jelenleg, ezert eleg sokat lehet igy sporolni. Szamszerusitve a 135 EUR erteku berletet 63 EUR koruli aron megkaptam. Kevesebb, mint felaron! Ezzel eleg jol tamogatjak a feher munkaerot.

Ez a berlet a Luasra, es a buszokra is ervenyes, egy naptari honapra. Vannak mindenfele berletek, de ez az, amit igy kevesebb adoval, cegen keresztul lehet venni. Vannak olyan berletek is, amik fix szamu nap hasznalhatoak, viszont nem feltetlenul egymas utani napra! Mekkora otlet! 1 evig elhasznalhato, es ugyanugy le kell huzni, mint a leap card-ot, es amikor hasznaltad egy nap, akkor egyel csokkenti a felhasznalhato napok szamat.

Lassan mar tudok foglalkozni olyan dolgokkal, amik erdekesebbe teszik az ittletet, es nem csak a hivatalos elinteznivalokkal kell torodni. Hetvegen tervezem meglatogatni a dublini szerep-, es tarsasjatekboltot, nezegettem egynapos turakat is, szinhazat, es egy olyan comic con szeru osszejovetelt is talaltam Wales kornyeken, ahol csomo hires emberke is ott lesz. Tobbek kozott a Gyuruk Urabol, a Star Trekbol, Tronok Harcabol. Konnyen at lehetne ugrani oda, mert talaltam egy Sail and Rail nevu szolgaltatast, akik biztositjak a kozlekedest, vagy legalabbis lehetoseget adnak kombinalt jegyet venni. 40 euro egy fore, es ebben a vonat es a hajo is benne van.

Mara ennyit, legkozelebbre mar talan erdekesebb ujdonsagokkal is szolgalhatok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése