-->

2013. február 17., vasárnap

Az elso het

Es megertuk ezt is. Tuleltem az elso hetet. Eljen! Probaltam hetkozben is raeroszakolni magam az irasra, de altalaban annyira el voltam faradva, hogy semmihez nem volt erom, csak arra, hogy lefekudjek, es felalomban meg megnezzek egy-egy Fringe reszt. A mai napon viszont kialudtam magam, ugyhogy itt a varva vart (?) uj bejegyzes. :)

A munkaval kapcsolatban meg nem nagyon tudok mit irni. Az angol nagyon faraszto, farasztobb, mint gondoltam volna. Otthon siman meg tudtam tenni azt, hogy egy meetingen csak ugymond felig vagyok ott, ugy is felfogtam a szavakat, es osszeraktam mit akarnak mondani. Itt viszont teljes erobedobassal koncentralnom kell, mert ha elfeszitem a fonalat, akkor nagy az eselye, hogy jodarabig vissza sem talalok, es fogalmam sincs mirol megy a beszelgetes.

Tobbfele nemzetisegu emberkevel dolgozom egyutt, es altalanossagban elmondhato, hogy a kulfoldiekkel nekem is konnyebb, mert Ok sem hasznalnak tul bonyolult szavakat, es jobban artikulalnak. Az Irek kozott is vannak, akiket konnyen kovetek, de van egy-ketto, akinek egy mukkot sem ertek a beszedebol.

Az irodan kivul meg rosszabb a helyzet. Tobbszor tapasztaltam, hogy a buszon a leszallo emberek meg elcsacsognak leszallas elott a soforrel, es akarmennyire koncentralok, semmit nem tudok kivenni a mondandojukbol. A legrosszabb az volt, amikor egy alkalommal a buszmegalloban egy melegitogatyas junkie probalt valamit kerdezni. Gondolom penzt kert, de meg csak azt sem ismertem fel, hogy angolul beszel.

Szoval az angol nagyon faraszto, de remelhetoleg idovel beleszokom majd. Egyebkent egyelore a betanulas folyamata megy. Doksikat olvasok, meg hasonlok. Kodot meg nem irtam egy betut sem. Reszletekbe nem megyek bele, mert biztosan nem mindenkit erdekel. Akit meg igen, azzal majd privatban. :)

Az kicsit fura, hogy elvileg 17:30kor vege a munkaidonek, de altalaban 18:00 elott nem jonnek el az emberek. Majd rakerdezek, hogy ezzel kapcsolatban van-e valamilyen nem kimondott policy, mert siman lehet, hogy 17:30 utan mindenki a sajat dolgaival foglalkozik, es igazabol mehetnenek mar haza.

A munkan kivul altalaban eddig mindig hazajottem, kajat csinaltam, aztan mar keso volt, es almos is voltam, ugyhogy kidoltem.

A PPS szamom megerkezett, elkuldtuk a ceggel a megfelelo intezmenynek, akik a rogzitese utan beallitjak, hogy mennyi adot kell fizetnem. Ez valoszinuleg par hetes folyamat, ugyhogy az elso fizetesemet meg ugy kapom meg, mintha meg nem lenne PPS szamom, ami annyit jelent, hogy egy ugynevezett Emergency Tax-ot kell fizetnem, vagyis tobb adot vonnak le, mint amennyit kellene. Ezt viszont kesobb, miutan megkaptak a szamom, visszakapok majd, vagyis az elso fizum kevesebb lesz a kelletenel, a masodik viszont tobb.

Ezen kivul tegnap bankszamlat is akartam nyitni. Keresnem kellett egy bankot, es egy kis utanajaras utan az Ulster bankra esett a valasztasom. Egyreszt azert ajanlottak, mert Brit bank, masreszt pedig nyitva van szombaton is. :) Ugyhogy szombaton be is battyogtam, terveim szerint jol felkeszulve. Volt nalam minden, meg az is, amirol tudtam, hogy nem lesz megfelelo... de inkabb elvittem tobbmindent, mint hogy valami hianyozzon.

Vegul megsem sikerult megnyitnom a szamlat, mert a munkahely altal adott level, amiben leirjak, hogy az alkalmazottuk vagyok, nem olyan formatumban volt, mint amit a bank meg tudott volna emeszteni. Ez egy kicsit szorszalhasogatasnak tunik, hogy az a baj, hogy nem pont azokat a szavakat hasznaltak, amit Ok szerettek volna, a level pedig nem Nekik volt cimezve, hanem csak ugy altalanossagban, hogy barmelyik banknal felhasznalhassam.

Szoval adtak egy mintat, hogy hogyan kell kineznie a levelnek, ezt meg kell iratnom hetfon a HR-es nenivel a cegnel, aztan ebedszunetben kiugrani megnyitni a szamlat, hogy legyen hova kapnom majd a fizetest. Jo lenne ha ezzel kapcsolatban mar nem lenne fennakadas, mert nem szivesen valtanek draga forintokat eurora. :)

A 7 napbol 2 olyan volt, amikor egesz nap esett, legtobbszor ejszaka esett, napkozben pedig neha neha. Legtobbszor nem olyan veszes, az esokabatomat is csak egyszer kellett hasznalnom. A hetvegen viszont nagyon szep ido volt. Nem esett eso sem, a nap is elobujt, es kicsit felviditott.

Nagyon konnyen valtakoznak az erzeseim egyebkent, sokszor teljesen aprosagok miatt. Amikor reggel napsutesben indul a nap, akkor vidam vagyok, de este amikor sotet van, es egyedul vagyok a szobaban, akkor sokszor ramtor, hogy mi a fenet is keresek en itt, mikor otthon sem volt tul rossz sorunk. Ilyenkor azzal nyugtatom magam, hogy nem a mostani dolgok miatt csinalom ezt, hanem a jovonk miatt. A kozos jovonk miatt Csigaval. Lehet, hogy most van egy-ket depressziosabb ejszakam, de lehet, hogy evek mulva visszatekintek, es aldom magamat, amiert eleg eros voltam hozza, hogy kitartsak.

Most egy vidamabb korszakomban vagyok, mert jovoheten mar megyek haza. Igen, tudom, csak ket hetet vagyok kint, es mar megyek is haza, de nem birom sokaig Csiga nelkul, ugyhogy muszaj. Szombaton megyek, vasarnap pedig mar jovok is. Odafele Ryanair, visszafele pedig kiprobalom az Aer Lingust, mert ket es fel oraval kesobb indul vissza, mint a Ryanair. Igaz, parezerrel dragabb, de ez a kis ido megeri. :)

Egyebkent megintcsak meglepodtem az Irek kedvessegen, foleg G miatt. Felajanlotta, hogy amikor raer, akkor szivesen elvisz es elhoz minket a repterrol! Termeszetesen fizetek Neki, de ha olcsobban megoldjuk, mint a taxi, akkor mindenki jol jar! Es en is szivesebben fizetek Neki, mint egy taxisnak. Szombaton nem lesz itthon, ellenben vasarnap kijon majd elem este. Pimpipompi.

Ugyhogy zajlanak a dolgok. Nem is tudom mit irjak meg. Sok helyrol hallottam, hogy a zoldgesek meg a gyumolcsok nem jok itt, de en nem tapasztaltam ezt. Van egy jo kis zoldseges a kozelben, es minden tok finom, ugyhogy nem tudom mire gondoltak masok. Lehet csak szerencsem van, es keves helyen van zoldseges, ezt meg nem tudom.

Jo hosszura nyult ez a poszt. Ha valami konkret erdekel valakit, akkor kerdezzetek, egyebkent majd csak irom, ami jon. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése